I disse dage mødes man af følgende tekst på internetbutikken MaxBike.dk, der også havde fysisk butik i Horsens:
Vi udfører i øjeblikket planlagt vedligeholdelse og er tilbage inden længe.
Beklager ulejligheden.
Den planlagte vedligeholdelse dækker dog desværre over en konkurs, da Amaster der står bag internetbutikkerne; maXpuls.dk, maXbike.dk, FreeSports.dk, Energilageret.dk, GPS-Shop.dk og Assos-Shop.dk er under konkurs i skrivende stund. (Kilde: CVR.dk, pr. 01-12)
Det ser dog ud til at selskabet allerede er ved at genopstå, dog i en neddroslet udgave med fokus på 2 internetbutikker, maXbike.dk og maXpuls.dk via et nyt hovedselskab kaldet SportActives, et IVS der er dannet knap 14 dage inden konkursbehandlingen er den oprindelige moderselskab er startet.
Det ser derfor ud til at to af internetbutikkerne genopstår inden længe, sammen med de fysiske butikker, mens resten af internet-butikkerne i første omgang bliver skåret fra.
maXbike.dk har haft en ganske udmærket ry, så lad os håbe det bliver drevet videre med samme niveau af service, ligesom de forhåbentlig ikke lader nogle “gamle” kunder i stikken i forhold til eventuelle reklamations eller garantiforpligtelser.
Vedrørende Maxbike.dk konkurs og reklamationer overfor “gamle kunder”, har jeg fået dette svar fra Maxbike.dk
maXbike.dk Support (SportActives)
15. dec. 07.20 CET
Hej S…. L……..
Vi forhandler ikke Garmin eller Suunto produkter længere da maXpuls.dk og maXbike.dk er blevet opkøbt og de nye ejere har besluttet ikke at ville handle med disse brands.
Med hensyn til garanti kan du vælge en hvilken som helst Garmin forhandler, du skal blot have din faktura/købsbevis over produktet med når du henvender dig.
Alternativ hvis de ikke vil tage sig af din sag hos en anden forhandler, dette er set før. Kan du følge linket her http://www.garmin.com/da-DK/company/contact/ og finder kontakt oplysninger og support hotline til Garmin
Da vi ikke er forhandler kan vi ikke oprette reklamations/garanti sager hos dem.
Med venlig hilsen
Team maXbike.dk