Ikoniske malerier af Rembrandt, Vermeer og Van Gogh er inspirationen til en limited edition Tour de France-trøje fra Team Jumbo-Visma
Team Jumbo-Visma og det hollandske tøj- og cykelbrand AGU lancerer en limited edition-trøje til Tour de France 2022 og Tour de Femmes. Trøjens visuelle udtryk består af en særlig palette af farver, mønstre og kombinationer udvundet fra ikoniske mesterværker malet af de verdenskendte hollandske kunstnere: Rembrandt, Vermeer og Van Gogh – af samme grund har trøjen fået navnet: ‘The Masterpiece’. Trøjedesignet understreger og hylder de hollandske rødder hos et af verdens mest succesrige cykelhold, og seere over hele verden vil få trøjen at se, når den bæres af Team Jumbo-Visma – heriblandt den danske cykelrytter Jonas Vingegaard.
Når det succesrige cykelhold Team Jumbo-Visma træder i pedalerne ved årets Tour de France, bliver det iført en helt særlig Limited edition-trøje, som hylder holdets hollandske rødder. Sidste år blev det nødvendigt for Team Jumbo-Visma at tilpasse deres trøje til Tour de France, da designet ifølge UCI’s regler lå for tæt på den gule trøje. Af denne grund skiftede holdet tøj og tilføjede navnene på de fans, der købte trøjen.
Algoritmer og hollandske mestre
I 2022-udgaven vil AGU og Team Jumbo-Visma vise deres hollandske arv frem. Det sker med inspiration fra nogle af de mest ikoniske hollandske kunstnere: Rembrandt, Vermeer og Van Gogh.
For at demonstrere AGU og Team Jumbo-Vismas innovative karakter er farvepaletten til dette års trøjedesign sammensat gennem kunstig intelligens. Med brugen af kunstig intelligens har designerne været i stand til at inkorporere inspirationen fra individuelle værker og stilarter fra Rembrandt, Vermeer og Van Gogh. En algoritme har analyseret halvtreds malerier for at fremhæve små kendte stykker af kunstnerens malerier. De mest udtryksfulde værker er sammensat til en designpalette, der har skabt trøjen ‘The Masterpiece’ til ryttere som Jonas Vingegaard, Primož Roglič, Wout van Aert og Marianne Vos.
’The Masterpiece’ vil blive båret af både herre- og dameholdet under deres tour denne sommer, og den vil være tilgængelig for alle fans og aktive cykelryttere.
Trøjen er tilgængelig for alle
’The Masterpiece’ er tilgængelig for cykelfans og aktive cyklister over hele verden mellem den 14. og den 25. april, hvor der er mulighed for at købe trøjen. Det er også muligt at signere sin Masterpiece-trøje ved at tilføje navn og nummer til trøjen eller alternativt favoritrytteren fra Team Jumbo-Visma. Og for at toppe det vil matchende shorts, sokker, handsker og kasket også være tilgængelige i butikken.
“Sidste år udgav vi vores første specialudgave af Tour de France-trøjen med AGU. Vi gjorde det muligt for vores fans at være en del af vores rejse ved at tilføje deres navn til vores officielle trøje. Det gav os inspiration til at tage det et skridt videre i år. Det er spændende at se, at vi var i stand til at udvikle en trøje inspireret af tre hollandske kunstnere gennem innovation. Det er det perfekte eksempel på vores arv og vores fremtidige mål’’, fortæller Richard Plugge, General Manager hos Team Jumbo-Visma.
“Vi er virkelig stolte af at producere vores innovative og aerodynamiske cykelbeklædning i topkvalitet til dette års Tour de France med et så specielt design. Team Jumbo-Vismas og AGU’s hollandske rødder og den fælles internationale ambition passer perfekt sammen med de hollandske kunstnere, vi har udvalgt’’, siger Björn Jeurissen, CEO hos AGU.